Kliknutím zde přejdete na BrainMarket.cz

Zinek

Zinek je základní stopový prvek. V lidském těle se zinek vyskytuje ve svalech, kostech, játrech, mléčné žláze, očích, prostatě a varlatech. Pro tělo je nezbytné malé množství zinku, nadbytek si tělo neukládá, proto je důležité zinek pravidelně doplňovat ve stravě nebo v podobě doplňků. Zinek je vhodné doplňovat ve stravě průběžně, nedoporučuje se přijímat nárazově vysoké množství, protože může způsobit bolesti žaludku a hlavy, nevolnost, průjem.
Zinek se vyskytuje v červeném mase, rybách, mořských plodech, fazolích, ořechách, obilovinách a mléčných výrobcích. 

Jedná se o minerál, který je pro lidské tělo velmi důležitý, protože se podílí na řadě funkcí v lidském těle a pomáhá aktivovat stovky enzymů. Podílí se na imunitním systému, ovlivňuje metabolismus sacharidů a bílkovin.

Nedostatek zinku může způsobit krátkozrakost, nechuť k jídlu, průjem a nevolnost, sníženou imunitu, snížené libido, špatnou funkci reprodukčních orgánů, vypadávání vlasů, poškození nehtů a kůže (akné, ekzém), pomalé hojení ran, může zpomalovat průběh porodu.

Doporučený příjem zinku je:
1-8 let: 3-5 mmg
9-13 let: 8 mmg
14 a výše let:
muži: 11 mmg
ženy: 8 mmg (výjimkou 14-18 let: 9 mmg)
těhotné a kojící ženy: 11-13 mmg.

 

Vyhledejte složení

1 2 3 4 5 6 a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z

Blog

Lipozomální vitamín C
Lipozomální vitamín C
Vitamin C (kyselina askorbová) je vitamin, který vaše tělo potřebuje k tvorbě krevních cév, chrupavek, svalů a kolagenu v kostech. Je také nezbytný pro proces hojení vašeho těla. Můžeme jej najít v potravinách jako jsou sladké brambory, paprika, melouny, citrusové plody, červené zelí, kiwi nebo chřest. 
N-Acetyl cystein (NAC)- „SUPERMAN“ mezi antioxidanty
N-Acetyl cystein (NAC)- „SUPERMAN“ mezi antioxidanty
N-acetyl cystein je antioxidant s četnými pozitivními vlivy na naše zdraví. Pomáhá chránit naše plíce, mozek a srdce. Bojuje proti infekcím a zánětům. Zvyšuje hladinu glutathionu a tím chrání tělo před oxidačním stresem, který bývá příčinou chronických onemocnění. V dnešním článku se dočtete o jeho benefitech, dávkování a případných vedlejších účincích.
Vše co potřebujete vědět o vitamínu K
Vše co potřebujete vědět o vitamínu K
Většina lidí o vitamínu K2 nikdy neslyšela. I přesto, že hraje tento vitamín zásadní roli v mnoha aspektech našeho zdraví, je v naší stravě vzácný a dosud mu nebyla věnována velká pozornost. Vitamín K objevil zubař Weston Price, který na počátku 20. století cestoval po světě a zkoumal vztah mezi stravou a nemocemi v různých částech světa. Zjistil, že přirozená, neprůmyslová strava měla vysoký obsah určité živiny, která podle všeho poskytovala ochranu proti zubnímu kazu a chronickým nemocem. Věří se, že právě tato tajemná živina byl vitamín K2.
Omega-3 nenasycené mastné kyseliny
Omega-3 nenasycené mastné kyseliny
Omega-3 mastné kyseliny jsou známé kvůli jejich dobrému vlivu na naše zdraví. V těle působí pozitivně na kardiovaskulární systém, pomáhají při budování svalové hmoty a příznivě ovlivňují naši náladu. Poněvadž si lidské tělo neumí vytvořit omega-3 mastné kyseliny, označují se tyto kyseliny jako „esenciální“, což znamená, že je musíme získat ze své stravy.