Kliknutím zde přejdete na BrainMarket.cz

Zázvor lékařský

Další názvy:
Ginger
Zázvor je rostlina, která pochází z Asie. Využívá se primárně její kořen a to k lékařským a kulinářským účelům. Zázvor se projevuje štiplavou pikantní sladkou chutí. Zpracovává se čerstvý, sušený, ale i nakládaný. Mimo užití zázvoru k dochucení jídel se používá  k výrobě čaje, limonád, piva, zázvorových sušenek, ale také jako zázvorový extrakt, olej, tinktury, kapsle i pastilky. Obsahuje sacharidy, vlákninu, bílkoviny, sodík, železo, vitamín C, B6, E, draslík, hořčík, fosfor, zinek, folát, riboflavin, niacin. Zázvor pomáhá snížit podráždění žaludku, žlučníku, stimuluje tvorbu slin, zvyšuje motilitu trávicího traktu, díky čemuž zmírňuje zácpu a plynatost, snižuje pocity závratě a nevolnosti - využívá se i před chirurgickými zákroky, v těhotenství se využívají zázvorové lízátka, zázvorový čaj napomáhá ohřát tělo zevnitř, ale zároveň podporuje pocení, má protizánětlivé a antibakteriální účinky. Zázvor také napomáhá snížit cholesterol, snižuje riziko srážení krve a podporuje udržení hladiny cukru v krvi. Kromě toho se také využívá na utlumení bolesti svalů po cvičení, umožňuje ztlumit menstruační bolesti.

U některých lidí se mohou objevit vedlejší účinky ve formě průjmu, podráždění žaludku, zhoršení pálení žáhy, alergické reakce (dermatitidy), depresivních stavů. U žen se může objevit silnější menstruační krvácení. Existuje i riziko potratu při nadměrném užívání zázvoru proti ranním nevolnostem.

Vyhledejte složení

1 2 3 4 5 6 a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z

Blog

Lipozomální vitamín C
Lipozomální vitamín C
Vitamin C (kyselina askorbová) je vitamin, který vaše tělo potřebuje k tvorbě krevních cév, chrupavek, svalů a kolagenu v kostech. Je také nezbytný pro proces hojení vašeho těla. Můžeme jej najít v potravinách jako jsou sladké brambory, paprika, melouny, citrusové plody, červené zelí, kiwi nebo chřest. 
N-Acetyl cystein (NAC)- „SUPERMAN“ mezi antioxidanty
N-Acetyl cystein (NAC)- „SUPERMAN“ mezi antioxidanty
N-acetyl cystein je antioxidant s četnými pozitivními vlivy na naše zdraví. Pomáhá chránit naše plíce, mozek a srdce. Bojuje proti infekcím a zánětům. Zvyšuje hladinu glutathionu a tím chrání tělo před oxidačním stresem, který bývá příčinou chronických onemocnění. V dnešním článku se dočtete o jeho benefitech, dávkování a případných vedlejších účincích.
Vše co potřebujete vědět o vitamínu K
Vše co potřebujete vědět o vitamínu K
Většina lidí o vitamínu K2 nikdy neslyšela. I přesto, že hraje tento vitamín zásadní roli v mnoha aspektech našeho zdraví, je v naší stravě vzácný a dosud mu nebyla věnována velká pozornost. Vitamín K objevil zubař Weston Price, který na počátku 20. století cestoval po světě a zkoumal vztah mezi stravou a nemocemi v různých částech světa. Zjistil, že přirozená, neprůmyslová strava měla vysoký obsah určité živiny, která podle všeho poskytovala ochranu proti zubnímu kazu a chronickým nemocem. Věří se, že právě tato tajemná živina byl vitamín K2.
Omega-3 nenasycené mastné kyseliny
Omega-3 nenasycené mastné kyseliny
Omega-3 mastné kyseliny jsou známé kvůli jejich dobrému vlivu na naše zdraví. V těle působí pozitivně na kardiovaskulární systém, pomáhají při budování svalové hmoty a příznivě ovlivňují naši náladu. Poněvadž si lidské tělo neumí vytvořit omega-3 mastné kyseliny, označují se tyto kyseliny jako „esenciální“, což znamená, že je musíme získat ze své stravy.