Kliknutím zde přejdete na BrainMarket.cz

Vláknina

Jedná se o sacharid s dlouhým řetězcem, který se nachází v potravinách. Vláknina se podle rozpustnosti ve vodě dělí na rozpustnou a nerozpustnou, která se ve vodě nedokáže rozpustit. Buňky lidského těla nemají enzymy, které dokážou vlákninu trávit, ale napomáhají tomu střevní bakterie, které potřebné enzymy mají. Množství vlákniny ve stravě je ideálně postupně zvyšovat.
Vlákninu obsahují celozrnné obiloviny, luštěniny, ovoce, zelenina, psyllium, škrob a otruby.

Vláknina funguje jako prebiotika, podporuje funkci zdraví prospěšných střevních bakterií, podporuje trávení a vyprazdňování, kdy může zkrátit dobu průchodu potravy střevem, zvýšit objem stolice. Působí preventivně proti metabolickým onemocněním a podporuje imunitu organismu, napomáhá hubnutí, snižuje chuť k jídlu a pomáhá snížit cholesterol v krvi. Snižuje zpětné vstřebávání žlučových kyselin do krevního řečiště, díky tomu působí preventivně proti vzniku kardiovaskulárních onemocnění (infarkt myokardu).

Nedostatek vlákniny zpomaluje průchod tráveniny tlustým střevem a hromadí se nebezpečné odpadní látky.

Vyhledejte složení

1 2 3 4 5 6 a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z

Blog

Sulforofan - vysoce potentní antioxidant proti mnoha onemocněním
Sulforofan - vysoce potentní antioxidant proti mnoha onemocněním
Sulforafan je látka, kterou najdete v brokolici či květáku, A není co ledajaká látka. Jde o látku, která nabízí mnohem více, než jen svou charakteristickou chuť. Tento antioxidant, jenž patří do rodiny sulfidů, získává v posledních letech pozornost vědecké komunity díky svým potenciálním prospěšným vlastnostem pro lidské zdraví.  
Železo - proč je pro nás tak důležité?
Železo - proč je pro nás tak důležité?
Železo patří mezi základní mikronutrienty, které jsou velmi nezbytné pro metabolické procesy organismu. Téměř pro všechny živé organismy je esenciální, to znamená nezbytný a musíme jej přijímat z potravy. Podílí se na mnoha důležitých biochemických reakcích v našem těle.
Poměr omega-3 a omega-6
Poměr omega-3 a omega-6
Není omega jako omega aneb příjem tuků ve správném poměru může mít velký přínos pro naše zdraví. Slyšeli jste,
9 důvodů proč užívat olej z tresčích jater
9 důvodů proč užívat olej z tresčích jater
Lidé žijící v severní části Evropy po staletí využívali olej z tresčích jater k posílení imunity v období zimních měsíců. Také byl běžně používán při revmatismu a to především pro své protizánětlivé vlastnosti. Primárním zdrojem oleje z tresčích jater byla konzumace čerstvých jater ryb Gadus morhua. I když to pro většinu lidí není chuťově nijak lákavé, lidé žijící v těchto končinách se domnívali, že účinky rozhodně stojí za to. A jak se postupně ukazuje. Nemýlili se.