Kliknutím zde přejdete na BrainMarket.cz

Vitamin C

Další názvy:
Kyselina askorbová
Vitamín C je rozpustný ve vodě a je to silný antioxidant. Ve velké míře je obsažen v ovoci a zelenině. Nadbytečné množství vitamínu je vyloučeno v moči. Nemocní lidé by měli užívat větší množství, aby se urychlil průběh nemoci.
Nejvíce se vitamin C vyskytuje v šípkách, jahodách, zelenině jako je kapusta, zelí, paprika a křen a také v citrusových plodech.

Vitamin C má
antioxidační účinky, kdy brání tělo před škodlivými radikály. Podporuje imunitní systém, zmírňuje symptomy nachlazení a zkracuje jeho trvání. Regeneruje tkáně. Chrání před srdečními chorobami, snižuje cholesterol v krvi a triglyceridy v krvi. Pomáhá vstřebávat železo, proto je dobré jej užívat doplňky železa.


Nedostatek vitaminu se projevuje únavou, svalovou slabostí, bolestmi kloubů a krvácením dásní.

Doporučené dávkování je následující:
děti

0-6 měsíců: 40 mg
7-12 měsíců: 50 mg
1-3 roky: 15 mg
4-8 let: 25 mg
9-13 let: 45 mg
chlapci 14-18 let: 75 mg
dívky 14-18 let: 65 mg

dospělí

ženy nad 19 let: 75 mg
těhotné ženy: 85 mg
kojící ženy: 120 mg
muži nad 19 let: 90 mg

Vedlejší účinky se objevují výjimečně, ale při vysokých dávkách vitamínu C se může objevit průjem, nevolnost, křeče žaludku nebo také mohou vzniknout ledvinové kameny. 

Vitamín C by se neměl užívat při jeho přecitlivělosti. U ledvinových kamenů je důležité se užívání doplňků vitamínu C poradit s lékařem.

Vyhledejte složení

1 2 3 4 5 6 a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z

Blog

Lipozomální vitamín C
Lipozomální vitamín C
Vitamin C (kyselina askorbová) je vitamin, který vaše tělo potřebuje k tvorbě krevních cév, chrupavek, svalů a kolagenu v kostech. Je také nezbytný pro proces hojení vašeho těla. Můžeme jej najít v potravinách jako jsou sladké brambory, paprika, melouny, citrusové plody, červené zelí, kiwi nebo chřest. 
N-Acetyl cystein (NAC)- „SUPERMAN“ mezi antioxidanty
N-Acetyl cystein (NAC)- „SUPERMAN“ mezi antioxidanty
N-acetyl cystein je antioxidant s četnými pozitivními vlivy na naše zdraví. Pomáhá chránit naše plíce, mozek a srdce. Bojuje proti infekcím a zánětům. Zvyšuje hladinu glutathionu a tím chrání tělo před oxidačním stresem, který bývá příčinou chronických onemocnění. V dnešním článku se dočtete o jeho benefitech, dávkování a případných vedlejších účincích.
Vše co potřebujete vědět o vitamínu K
Vše co potřebujete vědět o vitamínu K
Většina lidí o vitamínu K2 nikdy neslyšela. I přesto, že hraje tento vitamín zásadní roli v mnoha aspektech našeho zdraví, je v naší stravě vzácný a dosud mu nebyla věnována velká pozornost. Vitamín K objevil zubař Weston Price, který na počátku 20. století cestoval po světě a zkoumal vztah mezi stravou a nemocemi v různých částech světa. Zjistil, že přirozená, neprůmyslová strava měla vysoký obsah určité živiny, která podle všeho poskytovala ochranu proti zubnímu kazu a chronickým nemocem. Věří se, že právě tato tajemná živina byl vitamín K2.
Omega-3 nenasycené mastné kyseliny
Omega-3 nenasycené mastné kyseliny
Omega-3 mastné kyseliny jsou známé kvůli jejich dobrému vlivu na naše zdraví. V těle působí pozitivně na kardiovaskulární systém, pomáhají při budování svalové hmoty a příznivě ovlivňují naši náladu. Poněvadž si lidské tělo neumí vytvořit omega-3 mastné kyseliny, označují se tyto kyseliny jako „esenciální“, což znamená, že je musíme získat ze své stravy.