Kliknutím zde přejdete na BrainMarket.cz

Vitamin B2

Další názvy:
Riboflavin
Vitamín B2 neboli riboflavin je rozpustný ve vodě. V těle se riboflavin neumí ukládat, proto je důležité jej doplňovat v potravě. Pro lidské tělo je důležité, protože pracuje s jinými mikronutrienty. Vitamín B2 můžeme najít v droždí, mléku, vejcích, tvarohu, červeném mase, rybách, oříšcích a bramborách.

Riboflavin má protizánětlivé vlastnosti. Je velmi potřebný pro vývoj a růst. V těle ovlivňuje metabolismus cukrů, aminokyselin a tuků. Pomáhá proti migréně. Mírní depresivní stavy. Zabraňuje kardiovaskulárním onemocněním tím, že napomáhá snížit krevní tlak a hladinu homocysteinu, který způsobuje onemocnění srdce. Dále podporuje zdraví očí. Snižuje riziko rakoviny tlustého střeva. Pomáhá zpevňovat kosti. Chrání játra před toxiny a snižuje poškození jater po jejich ischemii. Také chrání před autoimunitními poruchami.

Nedostatek riboflavinu způsobuje větší lámavost kostí, popraskané koutky úst, zánět hlasivek a spojivek, světloplachost. 

Doporučené dávkování vitamínu B2
děti:
0-6 měsíců: 0,3 mg
7-12 měsíců: 0,4 mg
1-3 let: 0,5 mg
4-8 let: 0,6 mg
9-13 let: 0,9 mg

dospělí:
ženy 14-18 let: 1 mg
ženy nad 18 let: 1,1 mg
těhotné ženy: 1,4 mg
kojící ženy: 1,6 mg
muži nad 14 let: 1,3 mg

Díky rozpustnosti ve vodě se nadbytek vitamínů vyloučí v moči, ale u některých jedinců se může objevit: svědění pokožky, přecitlivělost očí na sluneční záření.

Riboflavin by se neměl užívat při jeho alergii.

Vyhledejte složení

1 2 3 4 5 6 a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z

Blog

Lipozomální vitamín C
Lipozomální vitamín C
Vitamin C (kyselina askorbová) je vitamin, který vaše tělo potřebuje k tvorbě krevních cév, chrupavek, svalů a kolagenu v kostech. Je také nezbytný pro proces hojení vašeho těla. Můžeme jej najít v potravinách jako jsou sladké brambory, paprika, melouny, citrusové plody, červené zelí, kiwi nebo chřest. 
N-Acetyl cystein (NAC)- „SUPERMAN“ mezi antioxidanty
N-Acetyl cystein (NAC)- „SUPERMAN“ mezi antioxidanty
N-acetyl cystein je antioxidant s četnými pozitivními vlivy na naše zdraví. Pomáhá chránit naše plíce, mozek a srdce. Bojuje proti infekcím a zánětům. Zvyšuje hladinu glutathionu a tím chrání tělo před oxidačním stresem, který bývá příčinou chronických onemocnění. V dnešním článku se dočtete o jeho benefitech, dávkování a případných vedlejších účincích.
Vše co potřebujete vědět o vitamínu K
Vše co potřebujete vědět o vitamínu K
Většina lidí o vitamínu K2 nikdy neslyšela. I přesto, že hraje tento vitamín zásadní roli v mnoha aspektech našeho zdraví, je v naší stravě vzácný a dosud mu nebyla věnována velká pozornost. Vitamín K objevil zubař Weston Price, který na počátku 20. století cestoval po světě a zkoumal vztah mezi stravou a nemocemi v různých částech světa. Zjistil, že přirozená, neprůmyslová strava měla vysoký obsah určité živiny, která podle všeho poskytovala ochranu proti zubnímu kazu a chronickým nemocem. Věří se, že právě tato tajemná živina byl vitamín K2.
Omega-3 nenasycené mastné kyseliny
Omega-3 nenasycené mastné kyseliny
Omega-3 mastné kyseliny jsou známé kvůli jejich dobrému vlivu na naše zdraví. V těle působí pozitivně na kardiovaskulární systém, pomáhají při budování svalové hmoty a příznivě ovlivňují naši náladu. Poněvadž si lidské tělo neumí vytvořit omega-3 mastné kyseliny, označují se tyto kyseliny jako „esenciální“, což znamená, že je musíme získat ze své stravy.