Kliknutím zde přejdete na BrainMarket.cz

Tryptofan

Další názvy:
L-tryptofan
Nezbytná aminokyselina, která je potřebná pro každou tělesnou buňku. S pomocí tryptofanu tělo vyrábí  neurohormony serotonin, melatonin, nespočet druhů enzymů, vitaminy řady B3 a tisíce dalších látek.
Jde o důležitou aminokyselinu, kterou si lidské tělo ho neumí syntetizovat, přijímá jej pouze z potravin. Např. z mléčných potravin, avokáda, vlašských ořechů, banánů, libového masa, drůbeže, ryb.

Má blahodárné účinky pro tělo, pomáhá vylepšit kvalitu spánku, léčí nespavost. Snižuje bolest hlavy a migrény. Pomáhá udržet vaší váhu, snižuje chuť k jídlu. Zmírňuje příznaky PMS. Pomáhá snížit příznaky demence. Chrání oči před UV zářením. Důležitým produktem tryptofanu je  5HTP /5-hyrdoxytryptophan/ působí v centrálním nervovém systému a mozku tím, že zvyšuje produkci serotoninu. Serotoninu se říká hormon štěstí a radosti.

Jeho nedostatek v našem těle může dle vědců vést ke špatné náladě, duševním poruchám, panickým poruchám, depresím, dále se nedostatek může projevit nevolností, závratí, zhoršením dlouhodobé paměti, zhoršení příznaků PMS.

Při užívání tryptofanu může dojít k vedlejším účinkům jako je nevolnost, zácpa, snižuje absorpci tyrosinu, zvýšené pocení nebo rozmazané vidění. 

Lidé s jaterní cirhózou, onemocněním ledvin, děti, těhotné ženy by neměli tryptofan užívat.

Vyhledejte složení

1 2 3 4 5 6 a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z

Blog

Lipozomální vitamín C
Lipozomální vitamín C
Vitamin C (kyselina askorbová) je vitamin, který vaše tělo potřebuje k tvorbě krevních cév, chrupavek, svalů a kolagenu v kostech. Je také nezbytný pro proces hojení vašeho těla. Můžeme jej najít v potravinách jako jsou sladké brambory, paprika, melouny, citrusové plody, červené zelí, kiwi nebo chřest. 
N-Acetyl cystein (NAC)- „SUPERMAN“ mezi antioxidanty
N-Acetyl cystein (NAC)- „SUPERMAN“ mezi antioxidanty
N-acetyl cystein je antioxidant s četnými pozitivními vlivy na naše zdraví. Pomáhá chránit naše plíce, mozek a srdce. Bojuje proti infekcím a zánětům. Zvyšuje hladinu glutathionu a tím chrání tělo před oxidačním stresem, který bývá příčinou chronických onemocnění. V dnešním článku se dočtete o jeho benefitech, dávkování a případných vedlejších účincích.
Vše co potřebujete vědět o vitamínu K
Vše co potřebujete vědět o vitamínu K
Většina lidí o vitamínu K2 nikdy neslyšela. I přesto, že hraje tento vitamín zásadní roli v mnoha aspektech našeho zdraví, je v naší stravě vzácný a dosud mu nebyla věnována velká pozornost. Vitamín K objevil zubař Weston Price, který na počátku 20. století cestoval po světě a zkoumal vztah mezi stravou a nemocemi v různých částech světa. Zjistil, že přirozená, neprůmyslová strava měla vysoký obsah určité živiny, která podle všeho poskytovala ochranu proti zubnímu kazu a chronickým nemocem. Věří se, že právě tato tajemná živina byl vitamín K2.
Omega-3 nenasycené mastné kyseliny
Omega-3 nenasycené mastné kyseliny
Omega-3 mastné kyseliny jsou známé kvůli jejich dobrému vlivu na naše zdraví. V těle působí pozitivně na kardiovaskulární systém, pomáhají při budování svalové hmoty a příznivě ovlivňují naši náladu. Poněvadž si lidské tělo neumí vytvořit omega-3 mastné kyseliny, označují se tyto kyseliny jako „esenciální“, což znamená, že je musíme získat ze své stravy.