Kliknutím zde přejdete na BrainMarket.cz

Spirulina

Další názvy:
Arthrospira
Spirulina jsou vzplývavé vláknité sinice s cylindrickými buňkami. Spirulina je sínice, která je často označována jako modrozelená řasa. Řadí se mezi superpotraviny, které obsahují velké množství důležitých živin, vitamínů a minerálů, ale nízký počet kalorií a tuků. 

Obsahuje spoustu antioxidačních látek, bílkoviny, vitamín B1, B2, B3, měď, železo, hořčík, draslík a mangan.

Spirulina má antioxidační, protizánětlivé účinky. Pomáhá snižovat cholesterol v krvi, pomáhá snižovat krevní tlak. Dokáže zvýšit hladinu hemoglobinu v krvi. Snižuje příznaky alergické rýmy. Zlepšuje výkonnost a vytrvalost. 

Tato zelená řasa má vysoký obsah bílkovin, díky čemuž je řazena na přední místa mezi potravinami s jejich nejvyšším obsahem, protože tvoří až 70% jejího obsahu.

Při užívání spiruliny se může objevit zvýšená teplota, plynatost, ospalost, vyrážka a svědění kůže. 

Lidé s alergií na mořské řasy, jód by neměli užívat spirulinu. Těhotné a kojící ženy by se před začátkem užívání měly poradit s lékařem. 

Vyhledejte složení

1 2 3 4 5 6 a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z

Blog

Lipozomální vitamín C
Lipozomální vitamín C
Vitamin C (kyselina askorbová) je vitamin, který vaše tělo potřebuje k tvorbě krevních cév, chrupavek, svalů a kolagenu v kostech. Je také nezbytný pro proces hojení vašeho těla. Můžeme jej najít v potravinách jako jsou sladké brambory, paprika, melouny, citrusové plody, červené zelí, kiwi nebo chřest. 
N-Acetyl cystein (NAC)- „SUPERMAN“ mezi antioxidanty
N-Acetyl cystein (NAC)- „SUPERMAN“ mezi antioxidanty
N-acetyl cystein je antioxidant s četnými pozitivními vlivy na naše zdraví. Pomáhá chránit naše plíce, mozek a srdce. Bojuje proti infekcím a zánětům. Zvyšuje hladinu glutathionu a tím chrání tělo před oxidačním stresem, který bývá příčinou chronických onemocnění. V dnešním článku se dočtete o jeho benefitech, dávkování a případných vedlejších účincích.
Vše co potřebujete vědět o vitamínu K
Vše co potřebujete vědět o vitamínu K
Většina lidí o vitamínu K2 nikdy neslyšela. I přesto, že hraje tento vitamín zásadní roli v mnoha aspektech našeho zdraví, je v naší stravě vzácný a dosud mu nebyla věnována velká pozornost. Vitamín K objevil zubař Weston Price, který na počátku 20. století cestoval po světě a zkoumal vztah mezi stravou a nemocemi v různých částech světa. Zjistil, že přirozená, neprůmyslová strava měla vysoký obsah určité živiny, která podle všeho poskytovala ochranu proti zubnímu kazu a chronickým nemocem. Věří se, že právě tato tajemná živina byl vitamín K2.
Omega-3 nenasycené mastné kyseliny
Omega-3 nenasycené mastné kyseliny
Omega-3 mastné kyseliny jsou známé kvůli jejich dobrému vlivu na naše zdraví. V těle působí pozitivně na kardiovaskulární systém, pomáhají při budování svalové hmoty a příznivě ovlivňují naši náladu. Poněvadž si lidské tělo neumí vytvořit omega-3 mastné kyseliny, označují se tyto kyseliny jako „esenciální“, což znamená, že je musíme získat ze své stravy.