Kliknutím zde přejdete na BrainMarket.cz

L-valin

Je aminokyselina s rozvětveným řetězcem, která slouží k syntéze proteinů v lidském těle. L-valin je esenciální aminokyselina, kterou tělo nedokáže samo produkovat a proto je potřeba ji získat ze stravy. Není schopen se sám syntetizovat, tudíž musí být do těla dodán, především v podobě masa, mléčných výrobků (zejména tvarohu), obilovin, hub, arašídů a sóji. Nejběžnější použití je v doplňcích stravy. 
Doporučená denní dávka je 2-4g, která závisí na tělesné hmotnosti a kondici.

Tato aminokyselina pomáhá prevenci rozpadu svalů, podporuje svalovou syntézu, protože dodává svalům další glukózu, která je zodpovědná za produkci energie během fyzické aktivity. Využívá se k syntéze bílkovin. Je důležitý pro nervový systém a kognitivní fungování. Podporuje správný růst a vývoj dětí. Reguluje hladinu cukru v krvi. Valin je důležitý pro tělesné funkce a  pro regulaci imunitního systému. Valin není zpracován v játrech, ale přebírají ho svaly. Zlepšuje nespavost, nervozitu a potlačuje chutě k jídlu. Je důležitý pro obnovu svalové tkáně, protože pomáhá zmírnit její poškození.

Nadbytek L-Valinu v těle může způsobit necitlivost a brnění končetin, problémy s trávicím systémem nebo zvýšenou krevní srážlivost.

Nedostatek L-Valinu v těle se může projevit únavou, bolestí hlavy, závratěmi nebo depresí.

L-Valin by neměli doplňovat lidé s poruchou ledvin a jater, těhotné a kojící ženy, děti a lidé s metabolickou poruchou aminokyselin.

Vyhledejte složení

1 2 3 4 5 6 a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z

Blog

Lipozomální vitamín C
Lipozomální vitamín C
Vitamin C (kyselina askorbová) je vitamin, který vaše tělo potřebuje k tvorbě krevních cév, chrupavek, svalů a kolagenu v kostech. Je také nezbytný pro proces hojení vašeho těla. Můžeme jej najít v potravinách jako jsou sladké brambory, paprika, melouny, citrusové plody, červené zelí, kiwi nebo chřest. 
N-Acetyl cystein (NAC)- „SUPERMAN“ mezi antioxidanty
N-Acetyl cystein (NAC)- „SUPERMAN“ mezi antioxidanty
N-acetyl cystein je antioxidant s četnými pozitivními vlivy na naše zdraví. Pomáhá chránit naše plíce, mozek a srdce. Bojuje proti infekcím a zánětům. Zvyšuje hladinu glutathionu a tím chrání tělo před oxidačním stresem, který bývá příčinou chronických onemocnění. V dnešním článku se dočtete o jeho benefitech, dávkování a případných vedlejších účincích.
Vše co potřebujete vědět o vitamínu K
Vše co potřebujete vědět o vitamínu K
Většina lidí o vitamínu K2 nikdy neslyšela. I přesto, že hraje tento vitamín zásadní roli v mnoha aspektech našeho zdraví, je v naší stravě vzácný a dosud mu nebyla věnována velká pozornost. Vitamín K objevil zubař Weston Price, který na počátku 20. století cestoval po světě a zkoumal vztah mezi stravou a nemocemi v různých částech světa. Zjistil, že přirozená, neprůmyslová strava měla vysoký obsah určité živiny, která podle všeho poskytovala ochranu proti zubnímu kazu a chronickým nemocem. Věří se, že právě tato tajemná živina byl vitamín K2.
Omega-3 nenasycené mastné kyseliny
Omega-3 nenasycené mastné kyseliny
Omega-3 mastné kyseliny jsou známé kvůli jejich dobrému vlivu na naše zdraví. V těle působí pozitivně na kardiovaskulární systém, pomáhají při budování svalové hmoty a příznivě ovlivňují naši náladu. Poněvadž si lidské tělo neumí vytvořit omega-3 mastné kyseliny, označují se tyto kyseliny jako „esenciální“, což znamená, že je musíme získat ze své stravy.