Kliknutím zde přejdete na BrainMarket.cz

Hořčík

Další názvy:
Magnesium

Hořčík je čtvrtý nejhojnější minerál v lidském těle a patří mezi esenciální minerály, které je nutné doplňovat. Asi 60% hořčíku v těle se nachází v kostech, zbytek je ve svalech, měkkých tkáních a tekutinách, včetně krve. Každá buňka ve vašem těle tento minerál potřebuje, podílí se na více než 600 enzymatických reakcích, včetně: metabolismu energie: přeměny potravy na energii, syntézy proteinů: tvorby proteinů z aminokyselin, tvorbě nukleových kyselin: nezbytný minerál pro syntézu DNA a RNA, správné funkce svalů: regulace svalové kontrakce a svalová regenerace, regulace nervového systému: optimalizace nervového přenosu a neuromuskulárního vedení. Spolu s rostoucí náročností  tréninků se zvyšuje i spotřeba magnesia.

Nedostatek hořčíku je u 50% západní populace. Studie však naznačují, že přibližně 50% lidí v Evropě a USA přijímá méně než je doporučená denní dávka. Důvodů nedostatku magnézia v lidském je pravděpodobně hned několik: nízký obsah minerálu v plodinách (nižší kvalita půdy, použité postupy pěstování), konzumace potravin s nižším obsahem magnézia, konzumace průmyslově upravených potravin, vysoká konzumace alkoholu, vyšší fyzický a psychický stres, nadužívání léků a na výkon orientovaný a hektický životní styl.
Hořčík je obsažený v banánech, dýňových, slunečnicových semínkách, špenátu, hořké čokoládě, losose.

Hořčík má protizánětlivé účinky. Zvyšuje výkon při cvičení. Podporuje dobrou náladu, snižuje depresi a úzkost, stres. Udržuje hladinu cukru v krvi, zlepšuje inzulínovou rezistenci. Podporuje zdraví srdce, snižuje krevní tlak a hromadění tuku v tepnách. Může zabránit migréně, snižuje její projevy. Snižuje příznaky PMS. Snižuje, brání svalovým křečím. Podporuje zdraví kostí. Zlepšuje mozkové funkce. Zlepšuje kvalitu spánku. Účastní se detoxikačních procesů, kdy pomáhá z těla odvádět těžké kovy, pesticidy, chemikálie a další toxiny. Účastní se také syntézy Glutathionu – nejúčinnějšího antioxidantu. Je součástí energetického metabolismu (aktivuje enzymy ATPázy, které souvisí s produkcí ATP (okamžité energie) při svalové práci). 

Dlouhodobý nedostatek magnesia je přitom spojen s řadou velice vážných onemocnění jako je osteoporóza (řídnutí kostí), chronický únavový syndrom, anémie/chudokrevnost, deprese, včetně s tréninkem spojeného syndromu přetrénování.

Nejefektivnější formou magnézia, která působí na nejvíce úrovních a může ji užívat úplně každý, je Magnesium bisglycinate (bisglycinát hořečnatý), tedy magnésium navázané na aminokyselinu glycin (chelátová forma). Tato forma má zklidňující účinek narozdíl např. od citrátu či malátu. Dále je potom dobrým doplňkem hořčíku treonát hořečnatý, který dokáže projít přes hematoencefalickou bariéru až do mozku a působí tak mnohonásobně zklidňujícím účinkem než ostatní hořčíkové formy.

Vyhledejte složení

1 2 3 4 5 6 a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z

Blog