Kliknutím zde přejdete na BrainMarket.cz

Hořčík

Další názvy:
Magnesium
Hořčík je čtvrtý nejhojnější minerál v lidském těle a patří mezi esenciální minerály, které je nutné doplňovat. Asi 60% hořčíku v těle se nachází v kostech, zbytek je ve svalech, měkkých tkáních a tekutinách, včetně krve. Každá buňka ve vašem těle tento minerál potřebuje, podílí se na více než 600 enzymatických reakcích, včetně: metabolismu energie: přeměny potravy na energii, syntézy proteinů: tvorby proteinů z aminokyselin, tvorbě nukleových kyselin: nezbytný minerál pro syntézu DNA a RNA, správné funkce svalů: regulace svalové kontrakce a svalová regenerace, regulace nervového systému: optimalizace nervového přenosu a neuromuskulárního vedení. Spolu s rostoucí náročností  tréninků se zvyšuje i spotřeba magnesia.
Nedostatek hořčíku je u 50% západní populace. Studie však naznačují, že přibližně 50% lidí v Evropě a USA přijímá méně než je doporučená denní dávka. Důvodů nedostatku magnézia v lidském je pravděpodobně hned několik: nízký obsah minerálu v plodinách (nižší kvalita půdy, použité postupy pěstování), konzumace potravin s nižším obsahem magnézia, konzumace průmyslově upravených potravin, vysoká konzumace alkoholu, vyšší fyzický a psychický stres, nadužívání léků a na výkon orientovaný a hektický životní styl.
Hořčík je obsažený v banánech, dýňových, slunečnicových semínkách, špenátu, hořké čokoládě, losose.



Hořčík má protizánětlivé účinky, zvyšuje výkon při cvičení, podporuje dobrou náladu, snižuje depresi a úzkost, stres, udržuje hladinu cukru v krvi, zlepšuje inzulínovou rezistenci, podporuje zdraví srdce, snižuje krevní tlak a hromadění tuku v tepnách, může zabránit migréně, snižuje její projevy, snižuje příznaky PMS, eliminuje svalové křeče, podporuje zdraví kostí, zlepšuje mozkové funkce, zlepšuje kvalitu spánku, účastní se detoxikačních procesů, kdy pomáhá z těla odvádět těžké kovy, pesticidy, chemikálie a další toxiny. Účastní se také syntézy glutathionu – nejúčinnějšího antioxidantu, je součástí energetického metabolismu (aktivuje enzymy ATPázy, které souvisí s produkcí ATP (okamžité energie) při svalové práci). 
Dlouhodobý nedostatek magnesia je přitom spojen s řadou velice vážných onemocnění jako je osteoporóza (řídnutí kostí), chronický únavový syndrom, anémie/chudokrevnost, deprese, včetně s tréninkem spojeného syndromu přetrénování.



Nejefektivnější formou magnézia, která působí na nejvíce úrovních a může ji užívat úplně každý, je Magnesium bisglycinate (bisglycinát hořečnatý), tedy magnésium navázané na aminokyselinu glycin (chelátová forma). Tato forma má zklidňující účinek narozdíl např. od citrátu či malátu. Dále je potom dobrým doplňkem hořčíku forma L-treonát hořečnatý, který dokáže projít přes hematoencefalickou bariéru až do mozku a působí tak mnohonásobně zklidňujícím účinkem než ostatní hořčíkové formy. 

Tuto formu máme v Performance Magnesiu. Performance Magnesium obsahuje pouze 1.000 mg bisglycinátu hořečnatého a 1,4 mg vitamínu B6 ve vzácné formě P5P. V 1 kapsli je obsaženo 200 mg elementárního hořčíku a to pouze z bisglycinátu hořečnatého. Elementární hořčík zde není uměle navyšován levnými anorganickými sloučeninami v podobě oxidu hořečnatého nebo stearátu hořečnatého. 

Vyhledejte složení

1 2 3 4 5 6 a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z

Blog

Astaxanthin a jeho účinky
Astaxanthin a jeho účinky
Astaxanthin je nejsilnější antioxidant, který vytváří řasy Haematococcus pluvialis (Chlorophyceae, Volvocales) . Mezi hlavní účinky astaxanthinu patří zdraví očí, podporuje zdraví mozku, brání kognitivnímu poklesu a rozvoji demence nebo Alzheimerovy choroby. Kromě toho chrání pokožku před UV zářením a podobně jako ostatní antioxidanty, neutralizuje volné radikály.
Oxid dusnatý
Oxid dusnatý
Oxid dusnatý neboli NO, je molekula, která hraje klíčovou roli v našem těle a to konkrétně v kardiovaskulárním systému. Mnoho biologických molekul má složitou strukturu, ale oxid dusnatý obsahuje pouze dva atomy – atom dusíku a atom kyslíku. 
NMN
NMN
Zdraví buněk je něco, co ovlivňuje jak naše celkové zdraví, tak náchylnost k chronickým onemocněním a dokonce i to, v jaké budeme celkové kondici. Už od pradávna se lidstvo  zajímalo o to, jak stárnout co nejpomaleji. Nyní jsme tomu blíže, než kdykoliv předtím. 
Alergie na pyl
Alergie na pyl
To, co dělá jaro a léto tak krásným, je doslova utrpení pro ty, kteří trpí sezonní alergií. Čerstvě posečená tráva, kvetoucí stromy a květiny, uvolňují pyl, který ročně způsobuje sezonní alergie u cca 40-60 miliónů lidí.[1] Alergie (alergická rýma) se vyskytuje hlavně na jaře a je běžně známá jako senná rýma. K těmto alergiím dochází nejen na jaře, ale také po celé léto a na podzim.