Kliknutím zde přejdete na BrainMarket.cz

Histidine

Další názvy:
L-histidin
Histidin patří mezi esenciální aminokyseliny, tedy takové, které si lidský organismus neumí syntetizovat sám, ale musíme mu jej dodávat v potravě. Poprvé se jej podařilo izolovat roku 1896 německému lékaři Albrechtu Kosselovi, kterému v roce 1910 byl udělena Nobelova cenu za fyziologii a lékařství právě za výzkum v oblasti proteinů a aminokyselin.
L-Histidin je obsažený v hovězím, vepřovém a kuřecím masu, vejcích, sójových bobech, kukuřici a fazolích.

Histidin je důležitý pro správný růst a opravu tkáňových struktur; je důležitý pro správnou stavbu myelinových plášťů, které chrání nervové buňky, je užitečný při Alzheimerově a Parkinsonově chorobě; L-Histidin je nutný pro tvorbu červených krvinek a pro léčbu anémie; chrání tkáně před poškozením zářením, ev. těžkými kovy; a jeho metabolismus vede k syntéze histaminu, který zastává roli při fungování imunitního systému, žaludeční sekreci a sexuálních funkcích, a karnosinu. Vykazuje antioxidační a protizánětlivé účinky. Pomáhá potlačit chuť k jídlu. 

L-Histidin má antioxidační (chrání buňky před radiací a těžkými kovy) a protizánětlivé účinky. Podporuje růst a opravu tkání. L-Histidin je nutný pro tvorbu červených krvinek a pro léčbu anémie. Také je nutný pro tvorbu myelinových pochev, chrání nervový systém a je užitečný při Alzheimerově a Parkinsonově chorobě. Pomáhá chránit srdce, díky snížení vysokého krevního tlaku. Pomáhá potlačit chuť k jídlu.


Zvýšená hladina histidinu byla zaznamenána při onemocněních jako histidinemie, propionová acidémie, leucinóza (nemoc javorového sirupu), astma. Zvýšená hladina histidinu je doprovázena řadou příznaků, mezi nimi mentální retardace, emoční labilita, třes, různé psychózy.Nízká hladina histidinu byla zjištěna u revmatoidní artritidy, chronického selhání ledvin, pediatrických pacientů s pneumonií, některých schizofrenních a manických pacientů, také u pacientů s ADHD.
Suplementace histidinu snižuje rezistenci na inzulin, potlačuje zánět a oxidační stres u obézních žen.

Při nedostatku L-histidinu v těle dochází k anémii, snížení funkce mozku, úzkosti, může dojít ke zvýšenému zánětu v těle a oxidačnímu stresu. 

Nadměrném užívání L-Histidinu může způsobit bolest hlavy, slabost, únavu, nevolnost a deprese.

Vyhledejte složení

1 2 3 4 5 6 a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z

Blog

Lipozomální vitamín C
Lipozomální vitamín C
Vitamin C (kyselina askorbová) je vitamin, který vaše tělo potřebuje k tvorbě krevních cév, chrupavek, svalů a kolagenu v kostech. Je také nezbytný pro proces hojení vašeho těla. Můžeme jej najít v potravinách jako jsou sladké brambory, paprika, melouny, citrusové plody, červené zelí, kiwi nebo chřest. 
N-Acetyl cystein (NAC)- „SUPERMAN“ mezi antioxidanty
N-Acetyl cystein (NAC)- „SUPERMAN“ mezi antioxidanty
N-acetyl cystein je antioxidant s četnými pozitivními vlivy na naše zdraví. Pomáhá chránit naše plíce, mozek a srdce. Bojuje proti infekcím a zánětům. Zvyšuje hladinu glutathionu a tím chrání tělo před oxidačním stresem, který bývá příčinou chronických onemocnění. V dnešním článku se dočtete o jeho benefitech, dávkování a případných vedlejších účincích.
Vše co potřebujete vědět o vitamínu K
Vše co potřebujete vědět o vitamínu K
Většina lidí o vitamínu K2 nikdy neslyšela. I přesto, že hraje tento vitamín zásadní roli v mnoha aspektech našeho zdraví, je v naší stravě vzácný a dosud mu nebyla věnována velká pozornost. Vitamín K objevil zubař Weston Price, který na počátku 20. století cestoval po světě a zkoumal vztah mezi stravou a nemocemi v různých částech světa. Zjistil, že přirozená, neprůmyslová strava měla vysoký obsah určité živiny, která podle všeho poskytovala ochranu proti zubnímu kazu a chronickým nemocem. Věří se, že právě tato tajemná živina byl vitamín K2.
Omega-3 nenasycené mastné kyseliny
Omega-3 nenasycené mastné kyseliny
Omega-3 mastné kyseliny jsou známé kvůli jejich dobrému vlivu na naše zdraví. V těle působí pozitivně na kardiovaskulární systém, pomáhají při budování svalové hmoty a příznivě ovlivňují naši náladu. Poněvadž si lidské tělo neumí vytvořit omega-3 mastné kyseliny, označují se tyto kyseliny jako „esenciální“, což znamená, že je musíme získat ze své stravy.