Kliknutím zde přejdete na BrainMarket.cz

EPA

Další názvy:
Kyselina eikosapentaenová
EPA je prekurzorem několika látek, které jsou důležité pro výživu lidí, zejména kyseliny dokosahexaenové s mastnými kyselinami (DHA). Nejvýznamnějším zdrojem potravy EPA v potravě jsou mastné ryby, jako jsou sledě, makrely, menhadeny, losos a sardinky. EPA se pak koncentruje v rybách, čím vyšší je potravní řetězec. Mikrořasy jsou primárním rostlinným zdrojem EPA u lidí a jsou také nejdůležitějším komerčním zdrojem EPA. Lidé mohou biosyntetizovat EPA z kyseliny alfa-linolenové (ALA), ačkoli tento proces je mnohem méně účinný, než jej jednoduše absorbovat z potravy. EPA slouží k podpoře dobrého zdraví srdce a celého kardiovaskulárního systému. 

Nedostatek EPA může způsobit mnoho specifických příznaků kvůli velkému počtu funkcí, které provádí. Mezi nejčastější obecné příznaky patří chronická bolest, bolest kloubů a únava, zejména pokud není jiná zjevná příčina a zhoršená funkce imunitního systému. Specifické známky nedostatku EPA často zahrnují vypadávání vlasů, suchou pokožku, ekzém, špatný oběh a výkyvy nálad.

Vyhledejte složení

1 2 3 4 5 6 a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z

Blog

Sulforofan - vysoce potentní antioxidant proti mnoha onemocněním
Sulforofan - vysoce potentní antioxidant proti mnoha onemocněním
Sulforafan je látka, kterou najdete v brokolici či květáku, A není co ledajaká látka. Jde o látku, která nabízí mnohem více, než jen svou charakteristickou chuť. Tento antioxidant, jenž patří do rodiny sulfidů, získává v posledních letech pozornost vědecké komunity díky svým potenciálním prospěšným vlastnostem pro lidské zdraví.  
Železo - proč je pro nás tak důležité?
Železo - proč je pro nás tak důležité?
Železo patří mezi základní mikronutrienty, které jsou velmi nezbytné pro metabolické procesy organismu. Téměř pro všechny živé organismy je esenciální, to znamená nezbytný a musíme jej přijímat z potravy. Podílí se na mnoha důležitých biochemických reakcích v našem těle.
Poměr omega-3 a omega-6
Poměr omega-3 a omega-6
Není omega jako omega aneb příjem tuků ve správném poměru může mít velký přínos pro naše zdraví. Slyšeli jste,
9 důvodů proč užívat olej z tresčích jater
9 důvodů proč užívat olej z tresčích jater
Lidé žijící v severní části Evropy po staletí využívali olej z tresčích jater k posílení imunity v období zimních měsíců. Také byl běžně používán při revmatismu a to především pro své protizánětlivé vlastnosti. Primárním zdrojem oleje z tresčích jater byla konzumace čerstvých jater ryb Gadus morhua. I když to pro většinu lidí není chuťově nijak lákavé, lidé žijící v těchto končinách se domnívali, že účinky rozhodně stojí za to. A jak se postupně ukazuje. Nemýlili se.