Kliknutím zde přejdete na BrainMarket.cz

Draslík

Další názvy:
Kalium
Draslík je minerál a elektrolyt, který je v těle nezbytný, protože hraje roli v mnoha funkcích těla. Nejvíce ho najdeme ve svalech. Udržuje osmotický tlak ve vnitřním a extracelulárním prostředí. Vzhledem k tomu, že draslík je obsažený ve větším množství potravin jeho nedostatek bývá vzácný, ale i tak je možné koupit doplňky draslíku ve formě tablet, tekutin, tobolek. Doporučená hodnota příjmu je 4700mg denně pro dospělé osoby. Při stanovení denní dávky rozlišujeme samozřejmě zda se jedná o muže nebo ženu, protože ženy mají stanovený příjem draslíku nižší. Zvýšený příjem draslíku je také potřeba při větší fyzické námaze a také v období dospívání. 
Draslík najdeme například v banánech, v sušeném ovoci jsou například meruňky a švestky, sušených rajčatech, fazolích, hrachu, avokádu, nebo rybách.


V první řadě se draslík podílí na pohybu svalů. Společně se sodíkem pomáhá udržovat hladinu tekutin v těle, podílí se na syntéze bílkovin, odpovídá za pravidelný srdeční rytmus a reguluje krevní tlak. Mimo jiné také působí jako přírodní diuretikum (močopudně) a pomáhá odvádět toxiny z těla. Podporuje funkci nervového systému. Hraje roli při svalových kontrakcích, pomáhá zachovat svalovou hmotu. Ovlivňuje roli při syntéze bílkovin a glykogenu. 

Při nízké hladině draslíku v krvi se mohou objevit následující problémy: únava, slabost, malátnost, zácpa, dýchací problémy, mravenčení/svědění v rukou, nohách. 

Vyhledejte složení

1 2 3 4 5 6 a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z

Blog

Terapie červeným světlem
Terapie červeným světlem
Terapie červeným světlem, známá také jako nízkoúrovňová laserová terapie a fotobiomodulace, je terapeutická technika, která využívá červené a blízké infračervené vlnové délky světla k léčbě kožních problémů jako jsou vrásky, jizvy a trvalé rány, stejně jako k léčbě bolesti kloubů, šlach a svalů, a dokonce i ke zmírnění vedlejších účinků chemoterapie.
Lipozomální vitamín C
Lipozomální vitamín C
Vitamin C (kyselina askorbová) je vitamin, který vaše tělo potřebuje k tvorbě krevních cév, chrupavek, svalů a kolagenu v kostech. Je také nezbytný pro proces hojení vašeho těla. Můžeme jej najít v potravinách jako jsou sladké brambory, paprika, melouny, citrusové plody, červené zelí, kiwi nebo chřest. 
N-Acetyl cystein (NAC)- „SUPERMAN“ mezi antioxidanty
N-Acetyl cystein (NAC)- „SUPERMAN“ mezi antioxidanty
N-acetyl cystein je antioxidant s četnými pozitivními vlivy na naše zdraví. Pomáhá chránit naše plíce, mozek a srdce. Bojuje proti infekcím a zánětům. Zvyšuje hladinu glutathionu a tím chrání tělo před oxidačním stresem, který bývá příčinou chronických onemocnění. V dnešním článku se dočtete o jeho benefitech, dávkování a případných vedlejších účincích.
Vše co potřebujete vědět o vitamínu K
Vše co potřebujete vědět o vitamínu K
Většina lidí o vitamínu K2 nikdy neslyšela. I přesto, že hraje tento vitamín zásadní roli v mnoha aspektech našeho zdraví, je v naší stravě vzácný a dosud mu nebyla věnována velká pozornost. Vitamín K objevil zubař Weston Price, který na počátku 20. století cestoval po světě a zkoumal vztah mezi stravou a nemocemi v různých částech světa. Zjistil, že přirozená, neprůmyslová strava měla vysoký obsah určité živiny, která podle všeho poskytovala ochranu proti zubnímu kazu a chronickým nemocem. Věří se, že právě tato tajemná živina byl vitamín K2.