Kliknutím zde přejdete na BrainMarket.cz

Červená řepa

Další názvy:
Vulgaris ruba

Červená řepa je kořenová zelenina, která má velké zastoupení v kuchyni. Dá se využít syrová i vařená a poslední dobou se přidává i do smoothie nebo se pije čistá řepná šťáva. Je doporučována hlavně při léčbě anémie díky obsahu železa, které je důležité při tvorbě železa.
Řepa je velmi bohatá na živiny, protože obsahuje vápník, vitamín A, C, kyselinu listovou, vlákninu, mangan, draslík a antioxidanty.

Červená řepa má antioxidační a protizánětlivé účinky, díky čemu zvyšuje odolnost organismu. Podporuje zdraví trávicího systému. Dokáže snížit krevní tlak. Mezi další výhody patří zvyšování fyzického výkonu, snížení příznaků menopauzy.

Při užívání červené řepy je typické zbarvení moči a stolice. Nadměrné množství může způsobit poškození jater a hrozí tvorba ledvinových kamenů.

Červenou řepu by neměli užívat lidé s vysokou kyselosti žaludku a onemocněním ledvin

Vyhledejte složení

1 2 3 4 5 6 a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z

Blog

Lipozomální vitamín C
Lipozomální vitamín C
Vitamin C (kyselina askorbová) je vitamin, který vaše tělo potřebuje k tvorbě krevních cév, chrupavek, svalů a kolagenu v kostech. Je také nezbytný pro proces hojení vašeho těla. Můžeme jej najít v potravinách jako jsou sladké brambory, paprika, melouny, citrusové plody, červené zelí, kiwi nebo chřest. 
N-Acetyl cystein (NAC)- „SUPERMAN“ mezi antioxidanty
N-Acetyl cystein (NAC)- „SUPERMAN“ mezi antioxidanty
N-acetyl cystein je antioxidant s četnými pozitivními vlivy na naše zdraví. Pomáhá chránit naše plíce, mozek a srdce. Bojuje proti infekcím a zánětům. Zvyšuje hladinu glutathionu a tím chrání tělo před oxidačním stresem, který bývá příčinou chronických onemocnění. V dnešním článku se dočtete o jeho benefitech, dávkování a případných vedlejších účincích.
Vše co potřebujete vědět o vitamínu K
Vše co potřebujete vědět o vitamínu K
Většina lidí o vitamínu K2 nikdy neslyšela. I přesto, že hraje tento vitamín zásadní roli v mnoha aspektech našeho zdraví, je v naší stravě vzácný a dosud mu nebyla věnována velká pozornost. Vitamín K objevil zubař Weston Price, který na počátku 20. století cestoval po světě a zkoumal vztah mezi stravou a nemocemi v různých částech světa. Zjistil, že přirozená, neprůmyslová strava měla vysoký obsah určité živiny, která podle všeho poskytovala ochranu proti zubnímu kazu a chronickým nemocem. Věří se, že právě tato tajemná živina byl vitamín K2.
Omega-3 nenasycené mastné kyseliny
Omega-3 nenasycené mastné kyseliny
Omega-3 mastné kyseliny jsou známé kvůli jejich dobrému vlivu na naše zdraví. V těle působí pozitivně na kardiovaskulární systém, pomáhají při budování svalové hmoty a příznivě ovlivňují naši náladu. Poněvadž si lidské tělo neumí vytvořit omega-3 mastné kyseliny, označují se tyto kyseliny jako „esenciální“, což znamená, že je musíme získat ze své stravy.