Kliknutím zde přejdete na BrainMarket.cz

Bílkoviny

Další názvy:
Proteiny

Bílkoviny také známé jako proteiny jsou důležitou součástí každé buňky lidského těla, jsou jejich stavebním kamenem. Bílkoviny se skládají z aminokyselin a tělo si je nedokáže vytvořit z jiných makroživin (tuků a sacharidů), proto je důležité je přijímat ve stravě, navíc nedokážou tvořit dlouhodobou zásobárnu bílkovin v těle, proto je potřeba je tělu pravidelně dodávat ve stravě. Protein je důležitým stavebním kamenem svalů, kostí, chrupavky, kůže a krve. jelikož se neukládají do zásob, je potřeba je pravidelně dodávat tělu ve stravě.

Bílkoviny se dělí podle původu na živočišné (maso, mléčné výrobky, vejce) a rostlinné (fazole, ořechy, tofu).

Mezi funkce bílkovin patří: transport živin v celém těle a informací mezi buňkami, tkáněmi a orgány; poskytují buňkám a tkáním strukturu/tuhost; opravují poškozené buňky a vytvářejí nové; podporují imunitu, chrání tělo před bakteriemi, viry a infekcí; podporují správný vývoj a růst u lidí; pomáhají chemickým reakcím v těle, udržují správné pH v těle; udržují rovnováhu tekutin v těle.


Pozitivních účinků bílkovin na lidské tělo je spoustu. Předně vyživují svaly a podporují jejich růst, zvyšují tedy svalovou hmotu a fyzickou sílu. Dodávají tělu energii. Zajišťují pocit plnosti, snižují chuť k jídlu. Snižují krevní tlak. Podporují zdraví kostí, snižují riziko zlomenin kostí a vzniku řídnutí kostí (osteoporózy). Zvyšují metabolismus a zrychluji spalování tuků, čímž podporují hubnutí. Urychlují hojení ran.

Při nedostatku bílkovin může dojít ke ztrátě svalové hmoty, opožděnému růstu a vývoji, řídnutí vlasů a otokům.

Vyhledejte složení

1 2 3 4 5 6 a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z

Blog

Poměr omega-3 a omega-6
Poměr omega-3 a omega-6
Není omega jako omega aneb příjem tuků ve správném poměru může mít velký přínos pro naše zdraví. Slyšeli jste,
9 výhod užívání oleje z tresčích jater
9 výhod užívání oleje z tresčích jater
Lidé žijící v severní části Evropy po staletí využívali olej z tresčích jater k posílení imunity v období zimních měsíců. Také byl běžně používán při revmatismu a to především pro své protizánětlivé vlastnosti. Primárním zdrojem oleje z tresčích jater byla konzumace čerstvých jater ryb Gadus morhua. I když to pro většinu lidí není chuťově nijak lákavé, lidé žijící v těchto končinách se domnívali, že účinky rozhodně stojí za to. A jak se postupně ukazuje. Nemýlili se.  
B-Complex a vitamíny skupiny B. Proč jsou důležité a jak vybrat kvalitní?
B-Complex a vitamíny skupiny B. Proč jsou důležité a jak vybrat kvalitní?
Energie, regenerace a růst svalů, kvalita kůže, pivo, maso, kvasnice, ano! Tyto všechny věci mají, co dočinění s vitamíny skupiny „B.“ Jak? Proč? Kolik? Z čeho? Pojďme si to jednou provždy ujasnit! 
Kreatin monohydrát
Kreatin monohydrát
Kreatin patří mezi nejoblíbenější a nejvíce propagované suplementy na poli fitness scény. Používá se jako doplněk stravy převážně ke zvýšení sportovního výkonu, následné regeneraci, a také pro stimulaci a zvýšení objemu svalové hmoty. protože je kreatin běžně obsažený v potravinách a syntetizovaný naším tělem, je obsažený za látku velmi bezpečnou.